Mokinių priėmimo sąlygos
Vaikai ir
mokiniai į darželį- mokyklą priimami:
- į
darželį-mokyklą priimami mokiniai pagal Mažeikių rajono savivaldybės tarybos patvirtintą
mokinių priėmimo į bendrojo lavinimo mokyklas tvarką.
- tėvų (globėjų,
rūpintojų) pageidavimu vaikas gali būti priimtas į darželį-mokyklą iš
kitos ugdymo įstaigos teritorijos tuo atveju, jeigu yra laisvų vietų,
pirmumo teise: neįgalūs vaikai, našlaičiai, invalidų tėvų šeimų vaikai,
mokykloje jau mokosi broliai, seserys, pagal prašymo pateikimo datą;
- į
ikimokyklinio ugdymo grupes priimami 3 -5/6 metų vaikai. Vaikai į darželį priimami teritoriniu
principu, t.y. tie, kurie gyvena Reivyčių mikrorajone ir aplinkiniuose
kaimuose: Reivyčių, Tulnikių, Kušlėnų, Buknaičių;
- ikimokyklinio
amžiaus vaikai yra ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo(si) programą ( toliau
vadinama- Programa);
- vaikai, kurie
nelankė darželio, į pirmą klasę priimami teritoriniu principu t.y. tie,
kurie gyvena Reivyčių mikrorajone ir aplinkiniuose Reivyčių, Tulnikių, Kušlėnų,
Buknaičių kaimuose;
- į
priešmokyklinę grupę priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6
metai;
-
priešmokyklinis ugdymas gali būti teikiamas ankščiau nei vaikui suėjo 6 metai,
tėvų prašymu ir jei tokį ugdymą rekomenduoja pedagoginių psichologinių
tarnybų ir mokyklų psichologai ( toliau vadinami specialistai), teisės
aktų nustatyta tvarka įvertinę vaiko brandą mokytis pagal priešmokyklinio
ugdymo programą;
-
priešmokyklinis ugdymas nėra teikiamas jaunesniam nei 5 metų vaikui ir vaikui,
kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai;
-
priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieneri metai;
-
priešmokyklinio ugdymo grupė dirba pagal Steigėjo patvirtintą priešmokyklinio ugdymo organizavimo
modelį;
- mokytis pagal
pradinio ugdymo programą vaikas priimamas tuomet, jeigu tais kalendoriniais
metais jam sueina 7 metai, (atskiru atveju – jaunesnis, jeigu jis yra pakankamai
šiai programai subrendęs);
- tėvai,
leidžiantys vaiką į mokyklą nuo 6 metų, darželio-mokyklos direktoriui kartu
su prašymu privalo pateikti: nustatytos formos pažymą apie vaiko sveikatą;brandumą
mokyklai patvirtinančią rekomendaciją. Jei vaikas lankė ugdymo įstaigą, rekomendaciją
pateikia ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupės auklėtojas. Jei vaikas
buvo ugdomas namuose ar ankščiau ugdę mokytojai atsisako teikti rekomendaciją, vertinimą
atlieka pradinės mokyklos mokytojas pagal Vaikų brandumo mokyklai
rodiklius.
Iškilus
neaiškumų dėl vaiko brandumo mokyklai ar atsisakius teikti rekomendaciją,
vaiko brandumo mokyklai lygį nustato mokyklos specialiojo ugdymo komisija
arba Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai;
- mokiniai į
mokyklą priimami pateikus tėvų ar globėjų prašymą ir vaiko asmens dokumentą,
mokymosi pasiekimus patvirtinantį dokumentą ir su mokyklos vadovu pasirašius
priėmimo mokytis programos laikotarpiui sutartį;
į pirmą klasę-
pateikus sveikatos pažymėjimą. Sutartis pasirašoma iki rugsėjo 1 d. Ji sudaroma
ugdymo programos vykdymo laikotarpiui t.y. 4 metus trunkančiai pradinio ugdymo
programai ir 1 metus trunkančiai priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi
programai.
Priėmimo į
mokyklą sutartyje aptariami mokyklos ir kliento įsipareigojimai. Už vaiką
iki 14 m. sutartį pasirašo vienas iš tėvų ( globėjų);
Mokinių, priešmokyklinės ugdymo ir
ikimokyklinio ugdymo grupių vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimas
ir informavimo tvarka
Mokykloje:
Mokytojas mokinius vertina žodžiu arba raštu- į sąsiuvinius, testų , kontrolinių
darbų lapuose ir kt.:
Mokinių
atrenkamieji darbai , rodantys pažangą segami į DARBŲ IR PASIEKIMŲ
APLANKĄ , kurį sudaro šios dalys:
- tėvų pasiūlymai, pastabos;
- vaiko darbai (
testai, diktantai, rašiniai, piešiniai ir kiti darbeliai rodantys vaiko pažangą);
- savęs
įsivertinimo lapas;
- trimestrų
(pusmečių ) įvertinimo lapas.
- mokinio
pažangą ar mokymosi spragas trumpais komentarais mokytojai aprašo DIENORAŠTYJE.
-
Ketvirtoje klasėje, pabaigus pradinio ugdymo programą mokinio
pažanga ir pasiekimai įrašomi MOKINIO ĮVERTINIMO APRAŠE.
Darželyje:
-
Vaikų vertinimas atliekamas 3 kartus per metus ( rudenį- vaikui
pradėjus lankyti grupę, gruodžio mėnesį (tarpinis įvertinimas) ir gegužės
mėnesį)
- Vaiko pasiekimų ir pažangos įvertinimas fiksuojamas VAIKO
ĮVERTINIMO APRAŠE (bendros žinios apie vaiką, esamos kompetencijos lygis (
socialinė, komunikavimo, sveikatos saugojimo, meninė, pažinimo), tikslai, uždaviniai,
darbai įrodantys vaiko pažangą: kūrybiniai darbai, vaiko veiklos pavyzdžiai
(nuotraukos), vaikų mintys, idėjos, kalbos pavyzdžiai, vaiko įsivertinimas
(auklėtoja užrašo)) .
-
Visi vaikų darbeliai , rodantys vaiko pažangą segami į DARBELIŲ
APLANKĄ.
INFORMAVIMAS:
- Vertinimo sistema pristatoma ir aptariama Darželio-mokyklos tarybos
posėdyje.
- Apie vaikų pažangą ir pasiekimus tėvai sužino:
- per individualius pokalbius;
- per atžymas pasiekimų aplanke;
- per susirinkimus;
- atvirų durų dienas.
LOGOPEDO, SOCIALINIO PEDAGOGO, SVEIKATOS
PRIEŽIŪROS SPECIALISTO TEIKIAMOS PASLAUGOS MOKYKLOJE
Logopedas:
- atlieka
mokinių ( vaikų) kalbos raidos ir kitus komunikacijos sutrikimų darželyje-mokykloje
vertinimą, esant žymiai ribotam mokinio ( vaiko ) mobilumui dėl ligos ar
patologinės būklės skiria specialųjį ugdymą arba nukreipia į rajono pedagoginę,
psichologinę tarnybą.
- Teikia
specialiąją pagalbą mokiniams (vaikams), kuriems nustatyti kalbos ir kiti
komunikacijos sutrikimai.
- Konsultuoja
ir teikia pagalbą kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų turinčių mokinių
(vaikų) tėvams (globėjams), mokytojams ugdymo organizavimo klausimais.
- Formuoja darželio-mokyklos
bendruomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių ir turinčių kalbos ir komunikacijos
sutrikimų turinčius mokinius (vaikus) ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais.
- Darželio-mokyklos
mokytojų tarybos posėdžiuose teikia informaciją apie specialiųjų poreikių ir
kalbos bei komunikacijos sutrikimų turinčių mokinių (vaikų) raidos vertinimo
išvadas ir rezultatus.
- Dalyvauja
rengiant programas ir projektus.
- Tvarko ir
pildo savo darbo dokumentus.
Socialinis
pedagogas:
- Dirba su asmeniu ( individualus darbas) –
vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais, klasės mokytojais ir
kitais dirbančiais specialistais.
- Vertina
ir padeda spręsti problemas susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais
( adaptacija,
saugumo užtikrinimo, pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo), dirba su vaikais,
patiriančiais fizinį išnaudojimą, vykdo saviraiškos ir mokymosi motyvacijos,
lankomumo, užimtumo, emocijų ir elgesio bei kitų problemų sprendimo prevencines
programas.
- Padeda
vaiko tėvams ar teisėtiems atstovams jį ugdyti, suprasti jo socialinius ir
psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio
elgesio sutrikimų, vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir pareigas.
Informuoja tėvus apie jų teisę gauti socialinę – pedagoginę pagalbą.
- Bendradarbiauja
su klasės mokytojais, kitais pedagogais ir specialistais, įstaigos
administracija sprendžiant vaikų socialines – pedagogines problemas, ieškant
efektyvių pagalbos būdų. Padeda jiems suprasti kaip socialinės problemos veikia
jų elgesį, pažangumą, lankomumą. Teikia pasiūlymus kaip gerinti socialinį-
pedagoginį klimatą, jaukią ir saugią darbo aplinką.
- Tiria
socialinės pedagoginės pagalbos poreikį.
- Kartu su
įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis, ir socialiniais partneriais
iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį- informacinį darbą.
- Inicijuoja
išteklių, kurie yra būtini vaikų ir jų šeimų poreikiams patenkinti, gavimą.
- Palaiko
ryšius su Mažeikių policijos komisariato viešosios tvarkos skyriaus prevencijos
poskyrio darbuotojais, Mažeikių rajono pedagogine psichologine tarnyba, Mažeikių
rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus darbuotojais,
Mažeikių rajono savivaldybės administracijos Reivyčių seniūnijos socialine pedagoge
ir kitais darbuotojais.
- Atstovauja
ir gina vaikų teises ugdymo įstaigoje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
- Rūpinasi
vaikų socialinių įgūdžių ugdymu.
- Lanko
vaikus namuose, jeigu klasės mokytojas neturi tam galimybių.
- Veda įstaigoje
socialinio pedagoginio darbo dokumentaciją.
Mokinių sveikatos
priežiūros specialistė:
- Organizuoja
ir įgyvendina pirminę visuomenės sveikatos priežiūrą mokykloje.
- Teikia
sveikatinimo veiklos metodines konsultacijas mokytojams, mokiniams, jų tėvams
( globėjams,
rūpintojams) pagrindus.
- Ugdo ir
konsultuoja asmens higienos įgūdžius.
- Ugdo
mokinių sveikos gyvensenos ir socialinius įgūdžius.
- Dalyvauja
rengiant ir įgyvendinant sveikatingumo programas.
- Prižiūri
mokinių maitinimo organizavimą, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos
įgūdžių formavimą.
- Organizuoja
priemones, užtikrinančias traumų ir nelaimingų atsitikimų prevenciją mokykloje.
- Rūpinasi
fizinio, psichologinio seksualinio smurto prevencija mokykloje.
- Dalyvauja
formuojant mokymosi aplinką ir sąlygas, nustatytas sveikatos priežiūros teisės
aktais.
- Vykdo
pirminę lėtinių neinfekcinių ligų profilaktiką ir šių ligų bendrųjų rizikos
veiksnių nustatymą.
- Vykdo
užkrečiamų ligų profilaktiką ir kontrolę, organizuoja priemones epidemijai
užkirsti.
- Teikia
pirmąją pagalbą.
- Analizuoja
mokinių sveikatos į sergamumo rodiklius ir pateikia informaciją mokyklos
bendruomenei, tėvams ( globėjams, rūpintojams), savivaldybės bei kitoms suinteresuotoms
institucijoms.
- Dalyvauja
įgyvendinant sveikatos ugdymo priemones, integruotas į atskirų mokymo dalykų
programas.
- Rengia mokinių
sveikatos priežiūros planus ir ataskaitas.